چند نکته برای باهوش شدن فرزند(خانم هارونی)

چند نکته برای باهوش شدن فرزند(خانم هارونی)

خوردن میوه ها و غذاهای ساده و طبیعی توسط مادر باردار یکی دیگر از مواردی است که اسلام و همچنین تحقیقات علمی می گویند اثر بسیاری در هوش و استعداد دارند. بنابراین مادر باردار باید از حبوبات و لبنیات به میزان لازم استفاده و از خوردن غذاهای به اصطلاح فست فود که عمدتاً در مجاورت اشعه پخته می شوند، پرهیز کنند.

در روایات اسلامی در مورد خوردن خرما و عسل در دوران بارداری بسیار تاکید شده که چرا که موجب افزایش هوش جنین می شود. در روایتی به نقل از پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین(ع) آمده است: «زن ها در موقع حمل و بعد از آن خرما بخورند زیرا فرزندان شان را باهوش و ذکاوت و با حلم و حوصله می کند».

بر اساس روایات اسلامی، خوردن کندر نیز بر هوش و ذکاوت جنین موثر است. در جلد او کتاب «مکارم الاخلاق» حدیثی به نقل از امام رضا (ع)آمده که فرموده اند: «خوردن کندر توسط زن باردار موجب زیادی عقل بچه، پاکی دل، دانایی و شجاعت پسر و خوشخو و نیکوشدن دختر می شود». در حدیث دیگری در خصوص تاثیر کندر بر جنین آمده است: «به زنان حامله کندر بخورانید چرا که کندر در شکم مادر غذای طفل شده، دلش را محکم و تحملش را زیاد می کند». مادران باردار باید در خصوص میزان استفاده از کندر مشورت کنند. در این خصوص می گویند مصرف کندر را از میزان کم شروع کنید و به مرور زمان مصرف آن را به روزی یک تکه کوچک برسانید. همچنین به مادران باردار توصیه شده در طول بارداری «به» مصرف کنند تا هوش فرزندانشان افزایش یابد. در کتاب «مکارم الاخلاق» به نقل از امام رضا(ع) آمده است: «خوردن «به» عقل و هوش را زیاد می کند». از سوی دیگر، تحقیقات علمی ثابت کرده در صورتی که مادر در دوران بارداری خود ماهی و روغن ماهی مصرف کند، فرزند او باهوش خواهد شد. همچنین عواملی مانند سیگار، مواد مخدر، مصرف داروهای غیرمجاز در دوران بارداری، کم کاری تیروئید، کم خونی و فقر شدید آهن و کمبود ناشی از اسیدفولیک موجب کاهش میزان هوش و حافظه جنین می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
[ شنبه 7 آذر 1394برچسب:, ] [ 18:36 ] [ سادات ]
[ ]